Boerderijwinkelchallenge

Speurneuzen opgelet: #Boerderijwinkelchallenge van start

1 jun 2021

De #Boerderijwinkelchallenge is vandaag van start gegaan. Deelnemers hebben tot 1 september de tijd om alle producten op de ‘bingokaart’ te vinden bij een agrarisch verkooppunt in hun omgeving. Met deze campagne brengt de LLTB boerderijverkoop opnieuw onder de aandacht bij Limburgse consumenten.

Boerderijwinkel Paulissen

Om mee te doen aan de #Boerderijwinkelchallenge downloadt u de ‘bingokaart’ op www.lltb.nl/boerderijwinkelchallenge of haalt u een kaart op bij één van de deelnemende boerderijwinkels. Vervolgens gaat u op zoek naar de producten die op deze kaart zijn afgebeeld. Heeft u een product gevonden, dan mag u deze op de kaart afstrepen. De producten moeten bij een agrarisch verkooppunt gevonden worden; de supermarkt telt niet!

Wanneer alle producten op de kaart zijn aangekruist, heeft u de challenge volbracht. U kunt deze prestatie via social media met de LLTB delen door gebruik te maken van #Boerderijwinkelchallenge. Naast een persoonlijk bedankje maken alle speurneuzen kans op een prijs: een cadeaubon van T-Toys Eijsden ter waarde van 50 euro!

Tip: hulp nodig bij het vinden van de producten? Kijk dan eens op onze Support Your Locals-lijst voor de agrarische verkooppunten bij u in de buurt: www.lltb.nl/support-your-locals.

Seizoenproducten

De eerste #Boerderijwinkelchallenge loopt van 1 juni tot 1 september. Daarna wordt een nieuwe ‘bingokaart’ gepubliceerd, met daarop zes nieuwe producten die in dat seizoen van eigen bodem verkrijgbaar zijn. Op die manier komen consumenten niet alleen in aanraking met boerderijverkoop, maar worden ze ook gestimuleerd om meer met de seizoenen mee te eten.

De #Boerderijwinkelchallenge is een initiatief van de LLTB. De campagne is voortgekomen uit het onderzoek dat student Stan Breukers eind vorig jaar in opdracht van de LLTB heeft gedaan naar boerderijverkoop in Limburg. Uit dit onderzoek kwam onder meer naar voren dat de LLTB en de agrarische sector meer mogen laten zien wat ze doen en op welke manier boeren en tuinders bijdragen aan de gezondheid van de provincie in de breedste zin van het woord. Meer resultaten uit het onderzoek zijn te vinden op www.lltb.nl/onderzoek-boerderijverkoop.

Deelnemen?

Heeft u een boerderijwinkel, automaat of ander agrarisch verkooppunt? Een boerderijcamping, vakantiewoningen, een boerderijterras of ontvangt u op een andere manier wel eens inwoners op uw bedrijf? En wilt u de #Boerderijwinkelchallenge graag bij uw klanten of bezoekers onder de aandacht brengen? Stuur dan een mailtje naar Janne Damen (jdamen@lltb.nl) met daarin uw naam, bedrijfsnaam en woonplaats. Wij komen graag (kosteloos) een stapel ‘bingokaarten’ brengen of sturen deze per post naar u op.

Pagina delen

Sectorgroepen

Dit artikel staat onder de volgende sectorgroep
MFL

Reageren op dit bericht

Naam
E-mail
Reactie

Reacties op dit bericht